Irakurketa hizkuntzen irakaskuntzan : gogoeta batzuk / Claudette Cornaire ; [itzultzailea, Boni Urkizu]
Oso ekintza korapilatsua da irakurtzea; tartean dira irakurlea, testua, eta, jakina, irakurlearen eta testuaren arteko elkarreragina. Alderdi horiek guztiak jarriko dizkigu aurrean Claudette Cornaire-k, Ottawa-ko Unibertsitatean frantsesa bigarren hizkuntza irakasten duen andereak. Liburu honek, bere luze-zabalerari, irakurtzeak hizkuntza bigarren eta arrotzen didaktikan dituen lekua eta egitekoa arakatu nahi ditu, lehenengo aldiz arakatu ere. Bost planteamendutan (tradizionala, behaviorista, estrukturo-globala, kognitiboa eta komunikatiboa) irakurketak izan duen lekuari begiratu arin bat egin ondoren, gai horri buruz lehen eta arestian egin diren ikerketak aztertzen ditu, gai horretan adituek aho batez edo onartzen dituzten printzipioak azpimarratuz. Bigarren hizkuntzako irakurketari buruzko ikerketen oinarria normalean ama-hizkuntza -bereziki ingelesa- izaten denez gero, horrelako lanetatik abiatzen du bere liburua. Era horretan, lehenbizi irakurleari eskainiko dio arreta, gero, testuak eta irakurleek beren artean duten elkarreragina aztertuko du eta, ondoren, testua; beti ere ama hizkuntzako irakurketari buruzko lanekin erkatuta, eta bigarren hizkuntzakoak dituen berezitasunak azpimarratuz. Irakurleari dagokionez, honako alderdi hauek ikertzen ditu: begien pertzepzioa, oroimenaren antolamendua eta informazioaren tratamendua, irakurtze-prozesuaren ereduak eta irakurle onaren abildade eta estrategiak. Deschénes (1988) eta Moirand-en (1979) ulermen-ereduetara bilduko dira i...
Egile nagusia: | |
---|---|
Erakunde egilea: | |
Egilea(k): | |
Argitaratua: |
Donostia :
HABE,
L.G. 1994
|
Bilduma: |
Itzulpen saila (HABE)
; 36 |
Gaia: | |
Generoa / Forma: |
Monografiak
|
Loturak: |
Argitaletxearen webgunea (HABE) Argitaletxearen webgunea |
Material-mota | Kokapen-kodea | Egoera | Barra-kodea |
Monografia | 81'24:37(035) COR ira | Eskuragarri Maileguan eskatu | EK17030306 |